tjugofemte augusti

I tisdags efter jobbet tog jag halv fem tåget hem till Alby. Skulle egentligen till tandläkarn i Ånge igår, men tiden blev framflyttad igen. Men jag for hem en sväng ändå!

Så mamma kom och hämtade mig vid tåget. Åt mat när vi kom hem och senare på kvällen när patrik hade slutat jobbet så åkte jag, mamma, pappa och rikard dit, malin kom också när hon slutade jobbet. Åt kladdkaka och busa med kattungarna, dom är ju för söta kissarna!

Igår åkte jag och mamma till Ånge och handlade en sväng. Åkte till Östavall och tänkte fika där, men ingen var hemma så vi åt lite bär där istället. Så vi for hem och fikade istället och kollade ikea-katalogen. Nu är jag sugen att rensa här hemma och köpa nytt (det skulle faktiskt behövas), göra om vill jag också göra! Gjorde sen middag, blev pastagratäng och sen skjutsade mamma mig till tåget. Härligt att vara hemma i Alby!

Så idag har vi städat lägenheten här hemma. Börjar jobba fyra idag, fult väder+lön=mycket folk ikväll.. Så nu tänkte jag göra lite lunch. Hej

tjugoandra augusti

Patrik kom hit igår. Så när jag slutade jobbet vid fem och kommit hem så åkte vi in till stan och käkade, efter mycket velande om vart vi skulle äta, på Jack´s Bar. Dom har asbra mat, så gå och ät där förfan. Sen gick vi på bio och såg Rise of the Planet of the Apes. Och gud vilken bra film, tyckte den var skitbra! Kan även meddela att man blev tårögd ett antal gånger också. SÅ, SE DEN!

nittonde augusti

Tillbaka på jobbet då. Känns helt okej ändå, men vem vill inte vara ledig liksom!?! Har haft tidiga dagar i veckan så det klagar jag inte på, ledig idag och jobb lör-sön igen. jomenvisstvettu.

Så nu har vi nyss kommit hem från jockes mormor, var där och fika lite. Sen ikväll är det tänkt att vi ska gå ut och käka och sen bio, captain america blir det.

Börjar inte förrän fyra imorgon, så vi ska nog hinna med en sväng på selånger marknad imorgon också. Har jag nåt annat kul och berätta? Jo, jag skypa med tessan häromdan. Längesen vi skypa nu, så det var roligt!

fjortonde augusti

Har vart några dagar hemma i Alby. Åkte med tåget till Ånge i torsdags. For då till patrik och anna, gosa med kissekatterna och åt mat där. Fick sen skjuts till Alby.

Och i fredags var det fotbollsderby, Östavall-Ånge. Fri entre, helikopter som levererade matchbollen, öltält och ungefär 770 personer på plats. Jorå, Östavall hade slagit på stort. Kul med derby, men tyvärr vann ju Ånge.. Efteråt åkte vi och fikade hos mormor och morfar, sen skjutsa hem thomas och patrik som stannade i öltältet ett tag. Väl hemma blev det sängen på en gång, typ.

Åter i stan igen, åkte tillbaka med tåget igår. Inte gjort mycket sen jag kom hem. Och min semester är visst slut nu, sista dagen idag. Så imorgon är det dags att dra på sig maxi-kläderna igen. yeey.

tionde augusti

Hemma igen. Eller ja, kom hem till stan i söndags. Och om jag haft det nå bra? JA, skitbra har jag haft det. Skönt att få komma bort lite också. Och massor av saker har vi hunnit med, så ska väl försöka få ner det här också.

Rättvik (mån-ons), slog upp tältet som var vårt boende dessa dagar, käkat pizza, kollat på raggarbilar och massa andra roliga bilar, mycket folk, åkt gokart (dock kollade jag bara på:), grillat, kollat på mera bilar, ätit remmar, återigen mycket folk, badat och lekt på Leksand sommarland, mer grillat, fick besök av Kjell, farmor och farfar, lite cruising i pappas cadillac och en tidig morgon för att bege oss vidare.

Brukar ju alltid vara samma gäng från Alby som åker till Rättvik. Så det har varit roligt! Mysit och sova i tält också, det var ju ett tag sen sist man gjorde det. KUL har vi haft!

Kolmården (tors-fre), Åkte halv 8 på tordagsmorgon och var framme vid halv 1, åkte lite fel gjorde vi ju såklart också men vi hittade ju i alla fall till slut, gick på kolmården hela dan, kollade massa djur, åt glass, kollade delfinshow, sen checkade vi in på hotellet, åt god middag på hotellet, slappade på hotellrummet, en dag till på kolmården, åkte safari, kolla mer djur, åt mer glass, gick på tropicarium som hade lite av allt möjligt t.ex. småapor, fiskar, krokodiler, ormar, spindlar, hajar, nemofiskar, ja massa kul! Haft det superbra här också!

På fredagen åkte vi sen vidare till Avesta och sov över en natt hos farmor och farfar. Åt smörgåstårta när vi kom fram, sen kollade vi friidrott, åt melon och ostkrokar. På lördagen begav vi oss hem mot Alby igen. Och på söndag for vi tillbaka till stan igen.

Så det var det. Svårt att få med allt man gjort, men har nog fått med det mesta i alla fall. Bilder har jag massor av också, men det får nog bli en annan gång kanske.